شما و اتومبيل اتان


تعویض به موقع آب رادیاتور ماشین

تعویض به موقع آب رادیاتور ماشین

نگهداری خودرو اگر بخوبی صورت گیرد دیگر نیازی به تعمیرات پرهزینه نخواهد بود یا دست کم فاصله زمانی تعمیرات خیلی بیشتر می شود و این مزیت بزرگی است . یکی از مهم ترین آنها تعویض روغن و فیلترهای های مختلف و تعویض آب رادیاتور است .

1-      روغن موتور را بسته به نوع روغن باید در هر 5 تا 10 هزار کیلومتر عوض کرد

2-      روغن ترمز رال باید در هر 36 هزار کیلومتر تعویض نمود

3-      آب رادیاتور را باید در هر 50 هزار کیلومتر ( یا هر سال ) تعویض نمود

4-       

توی دفتر چه راهنمای  دووی سیلو گفته شده که آب رادیاتور هر  30000  مایل وروغن ترمز هر  20 هزار مایل تعویض بشه .

زیر کاپوت 206 نوشته هر 3 سال و تو دفترچه راهنماش هر 60 هزار کیلومتر حالا برای خودروهای مختلف کمی متفاوت است

ولی باید مرتب سطح آب رادیاتور را چک کرد تا اگر کم شده است آن را اضافه نمود  ممکنه توی 3000 مقداری آب کم کند باید چک کرد و اضافه نمود

 یادتان باشد به هیچ وجه من والوجوه ! از آب معمولی برای رادیاتور استفاده نکنید چون این آب  قطعا  بخاطر وجود املاح  باعث می شود که در حرارت های بالا باعث رسوب در رادیاتور و نیز  جداره موتور شود که مشکل عدیده ای را در پی دارد . سیستم های بسته مثل پژو نیاز به هواگیری هم دارند دوو هوا گیری نمیخواد

و البته ابن تعویض ها رابطه مستقیم با محیط داره و اگه در شمال و یا جنوب  ایران خوزستان و ماهشهر  زندگی می کنید باید حتی زود تر از اون کیلومتر ها هم عوض کنید.

در منطقه شرجی مثل شمال یا همین ممکوی خودمان بخاطر رطوبت هوا مخصوصا روغن ترمز که شدیدا رطوبت رو به خودش جذب می کند  و خراب می شود و ترمزها خوب کار نمی کنند.

.............محمد توکلی – 15 شهریورماه 1390 – bipc  خوارزمی

Mohammad Tavakoli – BIPC – kharazmi – machinery bank – maintenance services


mohammad tavakoli